tirsdag 3. februar 2009

030209: Krydderdame

.

Dette er den første dama mi som får etiketten krydderdame. Den etiketten får hun fordi hun bærer en stjerneanis. Min erfaring med stjerneanis stammer fra den korte og kjedelige perioden jeg laget salzburgbuketter en gang på åttitallet, mest for å bevise for meg selv at jeg klarte det. Da jeg fikk det til, kasta jeg dem, og har ikke en eneste dag siden vurdert å sette meg ned igjen å feste ståltråd til ulike kryddertyper, eller lage en ring av gulltråd rundt hundrevis av nelliker.

Ikke vet jeg helt hva som skiller stjerneanis fra vanlig anis, heller, bortsett fra at det ser kulere ut med stjernanis som flyter i varm hjemmelaget gløgg enn det gjør med vanlig anis. For alt jeg vet, kan det hende at stjernanis og vanlig anis er det samme, med og uten skall.

Flere spice girls følger, bare jeg finner et passende matblad å klippe i først.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar