onsdag 5. oktober 2011

051011: Dame med papegøye

.

 
- Jeg tenkte kanskje det kunne være hyggelig å ha en fugl, sier dagens dame. I et øyeblikk tenkte hun at fugl var noe for henne, litt selskap, lite jobb, og ingen turer ut i regnet. I et øyeblikk.

Så husket hun at hun er redd for fugler. Hun synes de virker ubergnelige når de flyr, og hun har mange ganger forestilt seg at en dag kommer en fugl til å fly rett på henne, og visps, har hun et nepp som sitter fast i panna. Og øynene - de skumle øynene. Dama grøsser, og er glad for at hun kom på det i tide. De neste fuglene som kommer inn i damens hus, kommer ved et uhell, ofte båret av en katt.

- Jeg hadde sikkert fått verdens mest borstkjemte fugl. Hver gang den hadde sagt noe, hadde jeg blitt redd, og gitt den mat, sier damen. Hun hadde sikkert fått en skikkelig bråke-fugl også, det er enda en god grunn til ikke å ha fugl, det holder med en dame som banner i huset.

- Så i dag er jeg glad, sier damen, for at jeg ikke har fugl.

Og hun er glad også på andres vegne. Særlig fuglens....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar