mandag 31. oktober 2011

311011: Dagens dame spiller ludo

.



- Jeg spiller Ludo, sier dagens dame, jeg spiller for livet.

Hun kaster terningene, og beveger brikkene sine. Det går ikke så fort, og hun har ikke helt styring, men hun prøver.

- Jeg prøver å bygge tårn, sier damen, men jeg vet ikke helt om det er lurt. Kanskje jeg bare skal løpe med brikkene mine så fort jeg kan, og få det gjort. Blir jeg slått, så blir jeg slått.

Å si det, ligner ikke henne. Vanligvis vil damen gjøre alt for å vinne, det kan barna hennes vitne om. Det er ikke få ganger de små menneskene ble utsatt for en rå latter fra mor, som bygde tårn.

Nå vet hun ikke lenger hva som er lurt. Hun vet bare at hun må kaste terningene, og flytte brikka. Og håpe at medspilleren ikke slår henne helt ut...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar