lørdag 31. desember 2011

311211: Dagens dame tenker seg om

.



- Jeg vet ikke helt om jeg skal bruke denne dagen til å oppsummere året som har vært, eller komme med ønsker for det nye, sier dagens dame. Hun tenker seg nøye om.

- Egentlig har jeg ikke lyst til å gjøre noen av delene. Jeg har ikke lyst til å oppsummere på årets kanskje mest sentimentale dag. Ikke har jeg lyst til å ønske meg så mye i dag heller, fortsetter hun.

I dag har hun rett og slett lyst til å kose seg, uten oppsummeringer av noe slag. Hun vil slappe av, og drikke et glass vin. Ikke en eneste rakett har hun behov for å se. Hun vil bare se folk hun bryr seg om, og ha det fint.

Damen drikker kanskje et glass vin eller to. Det vet hun at mange andre gjør, også, med eller uten bobler. Det tenker hun også litt på. Hun tenker at kanskje det er lurt å vente med å drikke til det nye året starter, i alle fall hvis det er små mennesker til stede, sånn at de også får en rolig nyttårsfeiring. Og sånn at oppsummeringen ikke bringer med seg alt for mye å angre på i overgangen til det nye året.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar