mandag 6. februar 2012

060212: Dame med kolibri

.



- Se på det nebbet, sier damen, er det noe rart at jeg er redd for fugler?

Hun er ikke så redd for fugler at hun jager dem bort fra hagen sin, tvert i mot, hun lokker dem til seg med meiseboller og kokosfett. Likevel er hun litt redd dem.

- Jeg er redd for sånne som har øynene på hver side av hodet, sier damen, åssen kan de se meg når de flyr rett fram, det lurer jeg på. Jeg har jo ikke akkurat lyst til å få et nebb rett i panna, heller...

Nå er det ingen av fuglene på damens fuglebrett som har så lange og spisse nebb som kolibrien hun bærer. Hadde de hatt det, er det ikke sikkert hun hadde matet dem. Det er ikke sikkert at hun hadde gått ut, heller.

Men kolibrien er en klok fugl, som holder seg langt borte fra vintersnøen hos damen.

Og det, tenker damen, gjør vinterdagen bittelitte grann lettere Og tryggere...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar