torsdag 12. april 2012

120412: Dame med hund og katt

.



- Hvis jeg skulle velge et dyr, burde jeg ta hund eller katt?, spør dagens dame.

Nå er ikke det spørsmålet så veldig aktuelt, siden damen ikke velger dyr. Dyrene som bor hos damen, er sånne som plutselig har blitt hjemløse og bare sitter på trappa en dag, eller de som blir igjen til slutt etter at alle andre er valgt.

- Ja, det spørs jo selvfølgelig hva jeg skulle brukt dyret til, sier damen, hvis jeg skulle ha et dyr å spise, ville jeg tatt hund. Ja, hvis jeg måtte velge, altså.

- Hvis jeg skulle ha en å gå tur med, burde jeg vel også tatt hund. Det er det eneste fornuftige, sier damen.
Likevel tror hun hun ville valgt katt.
Da kunne hun sagt at søren, det blir ikke noe tur i dag, det regner, og dyret nekter å gå ut. Eller hun kunne sagt at det ville bare ville ligge i sola og varme seg, eller at det dessverre ikke ble tur i dag heller, dyret ville heller klatre i trær.

Hun krangler litt med seg selv om hva som er best. Uten at hun blir enig. I dag er dagens dame akkurat som hund og katt, helt alene for seg selv.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar