fredag 13. april 2012

130412: Dame med barberhøvel

.



- Nei, sier dagens dame, jeg skal ikke på noen måte barbere hår, det er ikke derfor jeg bærer på en barberhøvel.

- Ikke skal jeg barbere bort noens pels, heller, sier damen, og nei, jeg har ikke noe kommunebudsjett som må barberes, takk og lov. Sånne ting får noen andre ta seg av.

- Nei, sier damen, jeg skal barbere bort unødvendige ord. Det er så mye snakk, og jeg orker ikke mer. Bare for eneste dag vil jeg at det viktige skal stå igjen, uten å bli pakka inn i tomme ord, som får alt til å høres ut som blablabla.

Derfor går hun rundt med barberhøvel. Et ord er og et ord der blir til sammen en unødvendig tale. Men fort går det ikke, å barbere ordene. Hun burde kanskje heller valgt en kniv og skåret til beinet...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar