fredag 9. august 2013

090813: Et lite glass med rødt

.



- Jeg lener meg tilbake og tar en skål, sier dagens dame.

- Jeg skåler for uka som har vært, og helgen som skal komme. Jeg skåler for de hyggelige menneskene jeg har møtt, og for de sure. Særlig for de sure, forresten, de trenger det litt ekstra. Ikke at de blir snillere av at jeg skåler for dem, de blir sikkert enda surere, noen liker å være litt sure, og da er det en god gjerning å skåle for dem, for å opprettholde surheten.

Hun roter seg litt bort, damen, når hun tenker på alle hun skal skåle for. Så tenker hun at det ikke er så nøye, hun kan skåle for seg selv, og hun lover at hun ikke skal bli surere av det.

Hun skåler for seg selv, og skjenker enda et lite stort glass rødt, og tenker at nå kan helgen starte.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar