onsdag 14. august 2013

140813: Dame med iste

.



- Det er deilig å sitte på trappa og drikke iste, sier dagens dame,
- I alle fall når man har god tid, sånn som jeg trodde at jeg hadde.

En god stund tenkte damen at dette jammen var en rolig uke. Hun lå godt an med hensyn til frister som skulle holdes og oppgaver som skulle utføres.

Helt til det gikk opp for henne at det slettes ikke var tirsdag, som hun trodde, men onsdag. Da fikk hun det plutselig travelt, og istedet for iste ble det stress og sigaretter.

- Jeg kom i mål, sier hun, og puster ut, med litt slitne lunger.
- Jeg kom i mål, og fordelen er at siden jeg trodde det var tirsdag i dag og vet at det er torsdag i morgen, blir dette en kort arbeidsuke.

Om enn litt mer hektisk enn hun skulle ønske i noen få travle timer....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar