fredag 9. januar 2009

090109: Dame som bærer fugl

.

Jeg har alltid vært fascinert av tukanen - fjærkreet som på en måte framstår som en skapning bestående av mer nebb enn fugl. På Regnskogsfondets side lærer jeg at tukanen er en spettefugl, at den spiser frukt og spytter ut frøene, og sånn hjelper den til med frøspredningen. Tukanene blir også kalt frøspyttere, og det får meg til å tenke at de er fugleverdenens lamaer. Mange kan mye mer om tukanen enn det jeg kan, og jeg anbefaler å lese mer hos Regnskogsfondet, som forøvrig setter fokus og gjør en jobb i forhold til noe alle burde støtte, og det går for eksempel an å bli fast giver av et beløp man har råd til å avse og bidra på den måten.

Men altså - dette er primært en tegnelogg, selv om jeg lot meg avspore litt av tukanen som dagens dame bærer på armen. Hun bærer en chili også, så jeg kunne jo selvfølgelig linke til en eller annen matside, det skal jeg ikke, chiliens fortreffelighet kan bli tema en annen gang.

Forøvrig har denne damen funnet et nytt hjem.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar