onsdag 14. januar 2009

140109: Dame med gris

.


Dagens dame er en prinsesse, det vet jeg fordi hun har krone på hodet. Hun er ute og lufter den lille kongelige grisen sin.

Jeg ønsket meg en gris en gang, en liten minigris, helt til at jeg hørte at de ble ganske store om de fikk for mye mat, og min gris ville garantert fått for mye mat, jeg er svak for dyr som tigger. For mennesker også, forresten. I alle fall, jeg stod over grisen, og tenkte at det var bedre med katt, den klarer jeg å bære uansett, og jeg slipper å smøre den med solkrem om sommeren, det hadde jeg måttet gjøre med grisen min, om jeg ikke hadde villet at den skulle bli solbrent, og det hadde jeg ikke villet, jeg er jo ikke dyreplager heller.

OK - dagens dame lufter grisen sin. Med krone. Om jeg noen gang får gris skal jeg også ha krone på når jeg lufter den. Hver dag. Grisen skal også ha krone. Og solkrem om sommeren.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar