lørdag 17. januar 2009

170109: Kaffekjerring

.

Det er lørdag, og her jeg bor er det i alle fall ikke så veldig fint vær, så denne dagen passer utmerket godt til å gå en tur på kafé, enten sammen med andre levende mennesker, eller sammen med en avis. Jeg liker veldig godt å gå på kafé sammen med meg selv og en avis. Avisa er der egentlig bare for at det ikke skal være så tydelig at jeg lytter på hva andre sier, og glor.

Dagens dame er nok et resultat av nysgjerrigheten min. Jeg vet at hun drikker kaffe latte med to sukkerbiter, jeg vet hvor hun kjøper klær, hvor hun jobber og hvor slitsom svigermoren er. Men jeg vet ikke hva hun heter.

Forresten, hvis noen skal på kafé i dag, og liker litt søt kaffe, anbefaler jeg en kaffe latte med en blanding av hasselnøtt- og vaniljesirup. Ikke dobbel mengde, halv mengde av hver, hvis ikke får man sukkersjokk. Selv skal jeg være butikkdame i såpebutikk og drikke pulverkaffe fra en litt sliten kopp...
.

1 kommentar:

  1. Hassel- og vaniljesirup, ingeting som slår den blandingen. Synd Iwona stengte...

    SvarSlett