fredag 23. januar 2009

230101: Fiskebærerdame

.

Som gårsdagens dame, har også denne damen øyne fra en rekonstruert tidlig menneskeart. Jeg har tenkt å sette øyne fra dyr også inn i noen av damene mine, i alle fall en gang, men når det blir, vet jeg ikke helt. Jeg planlegger til en viss grad inne i hodet mitt hva jeg skal gjøre, og så tar jeg en avstikker, enten fordi ideen må modne lenger, eller fordi jeg finner en eller annen reklameillustrasjon jeg bare må bruke.

Dagens dame er en fiskebærer. Av en eller annen grunn er fisk noe jeg klipper ut for å bruke - og jeg er ikke spesielt opptatt av fisk. Hva slags fisk det er, aner jeg ikke, men jeg mener å huske at den er hentet fra en artikkel i National Geographic om tropiske fisker. På grunn av de noe utstående øynene er det nærliggende for meg å gjette at det er en dypvannsfisk, uten at jeg på noen måte vil insistere på at jeg har rett....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar