torsdag 16. desember 2010

161210: Dagens dame sender julekort

.


- Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, sier dagens dame, så lenge folk fortsetter å kle små mennesker i juleklær og sende dem til meg, fortsetter jeg å sende kort med hunden min og meg selv.

Om damen hadde tatt vare på alle kortene hun har fått opp gjennom årene, der nissekledte barn er motivet, kunne hun tapetsert stua si med dem. Unger hun kjenner litt, unger hun aldri har sett, plutselig, fordi det er jul, tror foreldre at resten av verden synes det er toppen av lykke å få deres barn i postkassa.

- Det verste er de som prøver å være originale, sier damen, de burde ta en titt på veggen min, da vil de se hvor originale alle andre nissekortsendene barnefamilier også er. Originalt ville det vært om man sendte bilder av ungene der de så normale ut, om det lar seg gjøre, ikke med tårer i øynene fordi lua klør, eller alt for store nisseklær.

Damen fnyser, og skriver kortene sine, de med nissehunden og nissedama på. Det er siste frist for den som vil ha garanti for at posten kommer fram til jul. Og det vil man jo, enten man sender ut hunder eller barn...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar