onsdag 2. februar 2011

020211: Dame med brannslukkingsapparat

.


- Jeg har for mange ting, sier dagens dame, ting som står og samler støv, ting jeg har skaffet fordi jeg trodde jeg trengte det, og så gjorde jeg ikke det likevel. Akkurat det er damen litt lei seg for, at det fyller seg opp, med unødvendige ting som ikke brukes.

- Men, sier damen, jeg har noen ting jeg håper jeg aldri får bruk for. Brannslukkingsapparatet, for eksempel, det håper hun står der og samler støv. Når det er nok støv på det, tenker damen at det er på tide å tørke av det, og hun snur litt på det i samme slengen, for det har hun lært at man skal gjøre med brannslukkingsapparater.

At det er mye pulver inne i en sånn beholder, vet damen. En gang bodde det en fireåring i hennes hus, som, inspirert av brannmann Sam, bare måtte prøve å slukke en liksom-brann. Da var det ganske hett i heimen en stund, men det var røyk uten ild, og ingen flammer å slukke, bare en mamma som gnistret av sinne.

Etter det har det ikke vært brannslukkingsapparat i bruk i damens hus. Og sånn håper hun det fortsetter å være. Men likevel, den forhåpentligvis unødvendige tingen står godt plassert, og samler støv. Og det er damen glad for.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar