torsdag 14. april 2011

140411: Dame med blå sommerfugl

.


- En gang drepte jeg en sommerfugl, sier dagens dame.
- Den var stor og blå, og bodde i en dyrepark.

Nå er det ikke sånn at dagens dame har for vane å drepe dyr i dyreparken, langt i fra, med tanke på at hun er en sånn dame som bærer edderkopper forsiktig ut av huset, er det å drepe sommerfugler noe hun ikke pleier å gjøre.

- Det eneste den gjorde, var å fly rundt og være stor og blå, jeg var ikke sint på den, en gang, fortsetter damen. Hun er ikke stolt av sommerfugldrapet nå, og hun var det ikke den gange, heller.

- Hvorfor jeg gikk inn i sommerfuglhuset, jeg som er redd for alt som flyr, vet jeg ikke, sier damen, men sommerfuglene virket harmløse. Jeg visste jo ikke at en skulle fly rett mot meg og sette seg i panna mi.

Sånn ble dama sommerfuglmorder. Da det store blå insektet landa i panna hennes, slo hun i rein refleks. Det var rått parti, damer er sterkere enn sommerfugler, og der lå den, helt død.

- Jeg ble veldig flau, sier damen, og dytta liket bare inn under noen planter, det var litt for pinlig å tilstå, og tenk om den hadde vært den siste i sitt slag, og det hadde vært min skyld at det ikke fantes flere store blå sommerfugler.

- Så børsta jeg sommerfuglstøvet bort fra panna, og fjerna et bein fra øyenbrynet mitt, sier damen, og gikk videre, som om ingen ting hadde skjedd....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar