fredag 29. april 2011

299411: Dame med askebeger

.


- Jeg røyker, sier dagens dame, derfor bærer jeg et askebeger. Hun er ikke akkurat stolt av å røyke, men enda mindre stolt ville hun vært om hun ikke bar askebegeret med seg.

- Selv om jeg røyker, tror jeg ikke sneipene mine på mystisk måte slår rot og vokser opp til nye sigaretter, sier hun. Hun er irritert på alle sneipene som ligger rundt omkring. OK - det burde vært flere askebegre i verden, men siden det tross alt ikke er det, bør røykere bringe sitt eget, akkurat som hundeeiere bør bære med seg poser til bæsj.

Når hun først hever pekefingeren, retter hun den til snuserne også. Hun synes det er fryktelig at noen må plukke opp ting som har vært inne i andres kropp, og har med seg eierens kroppsvæsker.

Like selvfølgelig som at hundebæsj legges i poser, sneiper i askebegre og bind og tamponger i søppelbøter, synes hun det er at snuserne tar vare på avfallet sitt. Det vokser ikke gode ting fram fra det, heller.

Så dagens dame bærer med seg et askebeger, og alt annet hun trenger for å håndtere sitt eget avfall. Fordi det er en selvfølge. Og fordi alle andre fortjener det.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar