lørdag 30. april 2011

300411: Dame med ketchup

.


- Hvis jeg var dronning, skulle jeg forbudt ketchup, sier dagens dame. Så tenker hun seg om, og kommer på at dronninger ikke bestemmer så veldig mye akkurat, og at det heller er matminister hun skulle vært, om hun skulle gjøre noe med ketchup-saken.

Dagens dame tenker at mye god mat blir ødelagt med ketchup. Folk drukner smakene i søt, og ikke veldig spennende, tomatsaus. Det vil damen ha en slutt på.

- Men jeg ville vel ikke akkurat forbudt ketchup, kanskje, siden jeg ikke pleier å synes at forbud er en god måte å løse ting på. Jeg ville kanskje bare sørget for at prisen ble veldig høy, fortsetter damen.

Heldigvis for verden, kommer dagens dame verken til å blir dronning eller matminister. For hun ville nok ikke stoppet med ketchupen. Hadde det vært opp til henne, hadde det nok vært ketchup i dag, og f.eks. tyggegummi i morgen. Og mon tro at hun i sin iver etter å kvitte seg med det hun synes er irriterende matvarer også vil havnet på en forbudslinje. Selv om hun vet at det ikke virker. Det er jo det de pleier å gjøre, ministre som i sin iver i det godes tjeneste vil kontrollere hva befolkningen gjør.

Og akkurat den typen mennesker har verden nok av fra før.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar