søndag 17. april 2011

170411: Dame på søndagstur

.


- I dag skal jeg gå tur, sier dagens dame, en søndagstur ute i den friske lufta. Jeg skal ikke gå til noe spesielt sted, bare et sted det er vann og strand og en stein å sitte på.

- Jeg skal ha med meg kaffe, kjeks og en hammer, sier damen, og kanskje et teppe.

Nei, damen skal ikke bygge hytte i strandkanten. Hun skal knuse mobiltelefonene til de som synes at det er fritt fram å informere resten av verden om alle ting i livet sitt, høyt og tydelig, på steder som burde være stille.

- Jeg gidder ikke mer, sier damen, jeg gidder ikke å høre at det ringer i buskene, eller høye stemmer ved det stille vannet. Det bråker så mye at jeg nesten ikke hører lyden av steinene jeg kaster i vannet.

Dagens dame går på en stille søndagstur. Med kaffe, kjeks og teppe. Og hammer.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar