mandag 4. juli 2011

040711: Dame med gullbadedrakt

.


- Nei, jeg skal ikke bade, jeg skal sprade, sier dagens dame. Hun er på stranda i den nye badedrakta si, og hun vil for all del ikke få vann på den.

Det er mange som synes dagens dame er litt irriterende. Hun er en dame som snakker litt for høyt, mens hun dytter fram puppene og lager trutemunn. Hun har på seg shorts som er så kort at den kanskje ville passet bedre på en femtenåring enn på en dame over førti.

- Herregud, sier damen, det må jo være lov å vise seg fram. Akkurat som det er lov til å feste hver helg, og gå fra kjedelige fester for å finne noe som er mer gøy. Og om jeg synes det er kult å låne klærne til datteren min og være sammen med hennes venninner, er det vel min sak?

Datteren vil kanskje si at det er litt hennes sak også, men det hører ikke damen på. Hun er opptatt av å ha det gøy, og om noen synes det er banslig og patetisk, får det være deres sak.

- Misunnelse, sier damen, det er bare misunnelse, fordi jeg holder meg så unge. Hun sprader videre bortover stranda, mens datteren sitter i sanda, og tenker at jammen hadde det vært fint om mammaen også hadde vokst litt i sommerferien...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar