torsdag 28. juli 2011

280711: Dame med ost

.


Dagens dame bærer en ost.  Det er ikke sånn at hun skal gå tur med den, eller noe, selv om hun ofte bærer rundt på merkelige ting hun går tur med. Ikke symboliserer den noe, heller, så god fantasi har damen ikke, at hun kan bruke osten som et symbol på noe stort og viktig. Hun bare bærer en ost, rett og slett.

- Noen ganger er tingene sånn som de ser ut, som i dag, sier damen, i dag bærer jeg en ost, uten at det er nødvendig å legge noe mer i det. Og når jeg er ferdig med å bære den, skal jeg spise den. Ikke skal jeg gjøre noe ut av det heller, jeg skal ikke trekke linjer til de som sulter på Afrikas Horn, ikke i det hele tatt.

Dagens dame bærer en ost. En helt alminnelig ost. Fordi den var der, og fordi hun hadde lyst til å bære den. Og om noen vil tenke at det at damen bærer en ost, må de gjerne gjøre det. Damen selv skal ikke tenke på osten et eneste sekund mer. Hun skal bare spise den, rett og slett.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar