fredag 22. juli 2011

220711: Dame med bjørn på skuldra

.


- Neida, sier dagen dame, jeg bærer ikke en bjørn på skuldra. Ikke i virkeligheten i alle fall, bare i fantasien, jeg er jo ikke dum, heller.

Dagens dame er redd for å møte skumle og farlige dyr i skogen. Og for vår dame er det mange dyr som er skumle og farlige, de trenger ikke å være store, ikke når man er engstelige av legning.

- Jeg er ikke akkurat redd for å møte bjørn i min skog, sier damen, men hvis jeg nå for eksempel skal på tur i en ukjent skog, tror jeg nok at jeg skal ringe til viltnemda på stedet først, og spørre om det for eksempel er bjørn der, eller andre dyr som engstelige damer må passe seg for.

For eksempel leste damen om fiskeren som ble jaget av bjørn opp på et hyttetak. Nå er det ikke sånn at damen noen gang kommer til å møte en bjørn mens hun bærer på nyfiska fisk, men en pakke kjeks kan det jo tenkes at hun har.

- Og hva gjør jeg da, sier damen, jeg kommer jo aldri til å klare å klatre opp på et tak. Hjelper det å kjefte på den tro?

Damen tenker litt på hva hun ville gjort hvis hun var fiskeren. For det første ville hun gitt fra seg fisken med en eneste gang.

- Og ikke bare gitt den fra meg. Jeg ville stekt den for'n, også, sier damen.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar