lørdag 10. mars 2012

100312: Dame med hørselvern

.



- Nei, sier damen, jeg gidder ikke å høre meningsløs prat, i dag tar jeg fri.
Hun bærer med seg hørselvern, så store at de garantert stenger all verdens lyder ute.

I dag lar damen ørene få hvile. Hun skal ikke høre på tåkeprat, ingen skal kunne selge noe til henne, og ingen sure kommentarer skal slippe inn i hodet hennes. Der skal det være fredelig og rolig, og de eneste stemmene hun skal høre, er de hun eventuelt måtte ha i hodet. Og de stemmene har å oppføre seg, de også.

- Jeg tar fri, sier damen, jeg trenger ikke å høre en eneste nyhet, de får vente til i morgen. Da kanskje jeg tar av hørselvernet igjen. Kanskje.

Fornøyd sitter hun der, helt stille, sammen med seg selv, og tenker at jammen er hun i godt selskap...
.

3 kommentarer:

  1. åsså så moteriktig da gett, orange kjole, orange vegg, alt matcher ;-)

    SvarSlett
  2. åsså så moteriktig da gett, orange kjole, orange vegg, alt matcher ;-)

    SvarSlett
  3. ... mulig jeg rett og slett har fått oransje på hjernen... Men det er vel ikke det verste man kan ha der.

    SvarSlett