torsdag 25. oktober 2012

251012: Dame med pai

.



- Jeg skulle ønske noen bestemte hva jeg skulle ha til middag, sier dagens dame.
De som kjenner damen, vet at det selvfølgelig er feil. Hun tror at hun ønsker at noen skulle bestemme, men i virkeligheten hater hun å bli bestemt over, og hadde garantert boikottet et hvert forsøk på middagsdiktatur.

Men altså, damen som tror hun ønsker å bli bestemt over, kunne tenke seg en ordning der man f.eks krysset av på en liste over antall husstandsmedlemmer, hva man ikke spiser, og hvor mange ganger i uka man ville ha fisk og kjøtt. Og at man selvfølgelig har meatfree monday. Ja, og så måtte det stå hvor lang tid man ville bruke på å lage mat.

- Så kunne vi kommet i butikken og hentet ferdige poser, sier damen.
- Og i dag skulle det vært ingredienser til pai i min pose.

Så tenker hun seg om, og innser det alle andre vet, at hadde det vært sånn, hadde hun ikke spist pai. I hvert fall ikke i dag.

- OK, sier damen, men ideen er fortsatt god. At jeg ikke liker å bli bestemt over, forandrer ikke på det. Og paien kunne jeg bare spist i morgen i stedet.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar