søndag 3. oktober 2010

031010: Dame med elgkalver

 .


- Jeg fant, jeg fant, sier dagens dame, jeg fant to elgkalver i skogen, to søte små, ikke skumle i det hele tatt. Dagens dame synes alle dyr som er større enn geiter er litt skumle, hun er pysete sånn, men bebidyr og miniatyrdyr blir hun ikke skremt av.

Som så mange andre damer, blir hun bløt inne i seg når hun ser små dyr, hun klapper på dem, og tilegner dem menneskelige egenskaper. Hun tenker på alle dyrene som blir foreldreløse i jaktider, og ja, hun vet at det ikke er snakk om bebidyr, men ungdommer trenger jammen foreldre de også.

- Det er litt vanskelig for meg , det med små dyr, sier damen. Hun vil klappe dem og kose dem, samtidig som det hender hun blir innmari sulten av å være sammen med dem, for det er ikke til å legge skjul på at bebidyr smaker godt.

- Hutsj, sier damen, bort alle skitne fantasier om små dyrebarn. Gi meg heller en voksen okse jeg kan koke suppe på. Og herregud, en kan jo ikke akkurat sy puter under armene på ungdommene heller, før eller senere må de stå på egne bein, enten de er menneskebarn eller dyrebarn. Og det er jo ikke som om de søte små kalvene får vite at det er jeg som spiste faren deres, tenker damen, og klør dem rundt øret mens hun slikker seg om munnen.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar