lørdag 9. oktober 2010

091010: Lørdagsdame

 .


- Det er ikke sånn at jeg skal drikke meg fra gård og grunn, sier dagens dame, selv om det å slippe å ha ansvar for går og grunn kanskje hadde vært greit av og til. - Ikke skal jeg drikke meg til mot, heller, sier damen, jeg er så gammel at jeg vet at man ikke blir modig av å drikke, dumdristig, kanskje, men ikke modig.

-Nei, sier damen, jeg skal rett og slett lene meg tilbake og drikke meg bittelitt grann slapp i skuldrene, verken mer eller mindre. Jeg skal ikke bli høyrøsta eller trøtt. Ikke glad eller trist. Bare slapp i skuldrene.

Og hun tenker at en annen gang skal hun drikke seg til mot, sånn at hun tør å kvitte seg med både gård og grunn og sans og samling. Men ikke i dag. I dag skal hun bare ha slappe skuldre.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar