onsdag 4. mai 2011

040511: Dame med vaskebjørn

.


- Jeg trenger en vaskebjørn, sier dagens dame, eller en hvilken som helst bjørn. Det spiller ingen rolle hva slags bjørn det er, bare det er en som vasker.

Med våren og lyset har støvet dagens dame har samlet på en stund, blitt pinlig synlig. Så synlig er det, at damen skjønner at hun må gjøre noe med det, eller, hvis hun får det til: noen andre må gjøre noe med det, for eksempel en vaskebjørn.

- Nå vet ikke jeg om vaskebjørner vasker i virkeligheten, sier damen, eller om det bare er skryt, men uansett har jeg lyst på en vaskebjørn. De ser ut som hyggelige dyr med humor, og kan han ikke vaske, kan han sikkert holde meg med selskap mens jeg tenker ut nye og alternative løsninger som gjør husarbeidet lettere...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar