tirsdag 10. mai 2011

100511: Dame med ananas

.


- I dag bærer jeg en ananas, sier dagen dame, det er på en måte min jobb i dag.

- Forresten, ikke spør meg hvorfor, det vet jeg ikke, men akkurat det skiller ikke jobben med å bære en ananas så veldig mye fra en del andre jobber, sier damen.

- Og hallo, det kunne vært verre. Jeg kunne flyttet rundt på papir, eller sittet med et stempel og godkjent et eller annet ut fra regler ingen husker hvordan ble til, sier damen. Da er det tross alt bedre å bære en ananas.

- Og enda en ting, når lunsjen kommer, koser vi oss sammen, ananasen og jeg, og etter pausen har jeg det rolig og fredelig alende. Det kunne vært verre, mye verre. Stempler og papirbunker, for eksempel, de forsvinner aldri i lunsjpausen....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar