søndag 15. mai 2011

150511: Dame med vindmølle

.


- Jeg liker at lufta får vindmølla mi til å gå rundt, sier dagens dame, jeg liker lyden, og jeg liker å se fargene som endrer seg når det går fortere og fortere.

Damen liker vindmøller, i alle fall når de er små og hun kan ha dem i hånda.

OK - hun liker store vindmøller, også. Hun liker at de lager kraft av noe som ikke er farlig å lage kraft av. Men hun liker ikke lyden av store vindmøller så godt, den synes hun er skummel.

- Og hadde jeg vært en fugl, hadde jeg sikkert ikke likt vindmøller så godt, sier damen, siden store vindmøller bokstavlig talt er drepen for fugler. Og for flaggermus. Det er jammen godt jeg ikke er flaggermus.

Likevel, på tross av det med flaggermus og fugler, liker damen vindmøller. Og selv om det er helt feil, liker hun at de står det som store hvite tårn i naturen, og skaper unatur. Damen synes vindmøller på rekke og rad ser ut som kunstverk, vakre og irriterende på en gang.
Bare hun slipper å høre lyden, for den synes dagens dame er skummel, skummel.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar