torsdag 19. mai 2011

190511: Dagens dame skal på ferie

.


- Bare fordi jeg er redd for å fly, betyr ikke det at jeg ikke skal på ferie, sier dagens dame. Nå kunne man jo tenkt seg at damen valgte et annet framkomstmiddel enn fly, men neida, fly skal hun.

- Jeg er ikke redd for å fly når jeg bestiller ferie, sier hun, redselen kommer ikke for alvor før noen dager før hun skal reise. Da tenker hun på flystyrt og blodpropp, og lunger som klapper sammen.

Likevel flyr hun. Lysten til å bade, er sterkere enn angsten, og i tillegg er hun en praktisk dame - hun har billett, og da må hun bruke den.

Med litt uro, og kanskje en pille i kroppen, går hun ombord, og setter kursen mot sydligere strøk. Og hun tenker at om noen timer skal hun sende jeg-kom-fram-og er-både-frisk-og-i-live melding til søstra si.

Hvis alt går bra, da....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar