søndag 30. januar 2011

300111: Damen med trommestikkene

.


- Neida, sier dagens dame, jeg har ikke begynt i korps, eller noe. Jeg bare trommer.

Dagens dame trommer for alle de som står tidlig opp på søndag og ønsker at alle andre også skal gjøre det. De som stopper bilen på utsida og spiller høy musikk, de som ringer grytidlig en søndag morgen, de som kimer i kirkeklokkene.

- Det er mange eksempler på folk som deler lyd med seg om morgenen, sier damen, og nå skal de få det som de vil. En etter en skal jeg oppsøke dem, kjempetidlig skal jeg komme, jeg og trommen min. Og så skal jeg stå der, utenfor dørene dere og tromme, tromme.

Fornøyd går hun bortover veien i det tidlige morgenmørket, og gleder seg til for en gangs skyld å være den som vekker andre....
.

1 kommentar:

  1. so ! Is a first time I come to see you here ;-)
    I will come back - Have a nice day - patdumez

    SvarSlett