torsdag 4. august 2011

040811: Dagens dame spiser is

.


- Denne sommeren har jeg spist alt for lite is, sier dagens dame. Det er bare akkurat de siste dagene det har vært isspisevær for damen, og nå jobber hun hardt for å få sommerens isspiserstatistikk opp på et anstendig nivå.

- Jeg skal spise meg gjennom isdisken, fortsetter hun, jeg skal spise sjokoladeis, pistasjis, jordbæris...

Hun ramser opp alle isene hun kan. Men ikke krokan. Krokanis liker hun ikke, så den hopper hun over.
Det er jo ikke sånn at det er en egen krokandag, heller.

Og hun håper at det i alle fall blir nok varme sommerdager til at hun kommer fram til pistasjisen. Og hvis ikke kan det hende hun gjør et unntak, og spiser en is en dag det ikke ser ut som sommer ute.

- Det er jo ikke sånn at ispolitiet kommer og tar meg, sier hun, og kanskje jeg trenger en is ekstra godt en dag det ikke ser ut som sommer....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar