lørdag 27. august 2011

270811: Dame, eller kanskje kjerring, med pelargonia

.



- Ja, innrømmer dagens dame, jeg har pelargoniaer. Før ville jeg aldri hatt det, jeg syntes det var en skikkelig kjerringplante, og når bor det plutselig flere eksemplarer hjemme hos meg.

Hun har en teori på at pelargoniane har endret seg, og blitt mer ungdommelige med åra. Den andre muligheten, at hun selv har blitt til det hun før tenkte var en kjerring, streifer henne ikke i det hele tatt. Hun synes nemlig ikke at hun har forandret seg i det hele tatt. Hun synes plantene har forandret seg, og at grensa for hva som er middelaldrende stadig forskyves.

I dag klapper jeg litt på dagens dame, og sier at det er greit at tida går. Det er greit å like pelargoniaer, og heldigvis trenger man ikke å være ung bestandig. Og minner henne samtidig om at det er mange, mange varianter av kjerringer der ute. Og noen bærer på pelargoniaer - like frodige og varierte som kjerringene selv.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar