mandag 15. august 2011

150811: Dame med ekorn

.


- Jeg kan ikke helt bestemme meg for hva jeg synes om ekorn, sier dagens dame.

Jo, hun synes de er søte, hun er jo ikke blind, heller, og har sittet lenge og sett to ekorn løpe opp og ned trestammene. De så ut til å ha det kjempegøy.

- Men det er mange søte mennesker jeg ikke liker, heller, sier damen, det å være søt er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med å bli likt, selv om det hjelper. Det er jo greit å være snill, også.

Og det er der de kommer inn, damens tanker om hvorvidt hun liker ekorn, eller ikke.
Hun har nemlig også sett ekorn som har hengt opp ned, for å komme inn i fuglekasser og stjele egg. Og de som tar andres barn, synes hun det er verre å like.

- Nå vet jeg det, sier damen. Jeg liker ekorn. Jeg liker dem i juli og august, og hele vinteren. Men akkurat om våren, når noen bor i fuglekassene, da liker jeg dem ikke så godt.

Fornøyd sitter hun og ser videre på ekorna som løper opp og ned trestammene. Og tenker at i lang tid framover skal hun like alle ekorn hun ser....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar