lørdag 6. august 2011

060811: Dame med meitemark

.


- Nei, sier damen, jeg skal ikke fiske med meitemarken. Jeg skal redde den fra en stær.

Hun fikk se meitemarken bukte seg bort over gresset, og tenkte at hun ikke hadde lyst ti å sitte å se på at den ble spist. Ikke fordi hun ikke unner fuglene å bli mette, men hun liker bare ikke å se noen spise mark.

- Jeg kan godt se på fuglene når de spiser fugler, sier damen, men ikke mark. Jeg forestiller meg at marken fortsetter å leve når den kommer ned i fuglemagen, og dermed ender jeg opp med å synes synd på både marken og fuglen....

Så dagens dame bærer en meitemark i trygghet. Hun plasserer den et sted godt gjemt for både sultne fugler og sulte fiskere. Det er best sånn, synes hun. I alle fall for meitemarken....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar