søndag 9. mars 2014

090314: Dame med ape

.



Da jeg så bildet av denne apen i et gammelt eksemplar av National Geographic, visste jeg at han måtte være sammen med en av damene mine. Det er noe med uttrykket som sier at dette er en som vet at han gjør noe galt, men velger å gjøre det likevel, som for eksempel her, at han tar på damas pupp. Og akkurat her stopper jeg den tanken, for ikke å ende opp med å lage en historie jeg får kjeft for. (Men altså - det er bare en tegning).

En annen variant er at han er ustø på beina av en eller annen grunn, og får hjelp til å holde seg oppe, kanskje han skal trenes opp til å gå igjen etter et stygt fall fra et tre, og dagens dame egentlig er fysioterapeut.

Eller, han er tvunget til å gå på danseskole, noe han slettes ikke liker, særlig ikke at han blir holdt så godt fast at alle muligheter til flukt er borte.

Det er mange muligheter, man kan lage akkurat de historiene man vil, for eksempel kan dette være en modig redningsape som hindrer damen å gå videre til det veldig farlige han har oppdaget foran dem. Uansett historie man velger, dette er bare et bilde.

Nok en gang, en resirkulert dame i en travel hverdag. denne gangen fra 5.2. 2009.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar