søndag 23. mars 2014

230314: I pose og sekk

.



- Har jeg ikke sett damer bære før, så jeg det i alle fall i dag, sier dagens dame.

Hun har utforsket fremmed mark, og tilbrakt hele helgen på en ferje.

- Det var en opplevelse, fortsetter damen,
- Som å komme til et annet land, der jeg ikke kunne språket og ikke kjente kodene. Det eneste jeg kunne var å glo.

Og det gjorde hun. Hun har sett bittesmå damer bære med seg skinker nesten like store som dem selv. Hun har sett de stå der og pakke om bagasjen for å holde brennevinet ute av syne for tollerne. Hun har sett fråtsing i forkostbuffeten og overstadig beruselse i alle kriker og kroker.

- Om jeg bar noe gjennom tollen? Selvfølgelig, sier damen,
- Jeg bar en pose med bøker og en flaske portvin. Eller, ok, to flasker portvin.
Og så bar jeg på mange minner om den absurde helgen da jeg var fanga på ei ferje...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar