mandag 17. mars 2014

170314: Dame på glattisen

.



- Noen ganger, sier dagens dame,
- Når jeg beveger meg på glattisen, eller kanskje befinner meg på tynn is, skulle jeg ønske at jeg hadde skøyter på beina og et eller annet våpen jeg kunne brøyte meg fram med. Ja, altså, ikke skytevåpen eller noe, men et litt snillere våpen, som ikke skulle skade, bare få noen til å flytte seg.

Og damen tenker at det at hun av og til befinner seg på tynn is ikke er årstidsavhengig, det kan like gjerne skje om sommeren som om vinteren.

- Men det er kanskje litt farligere om vinteren, for da kan det jo være konkret og sant, det med den tynne isen, sier damen, og grøsser.

For en ting er å bevege seg på tynn is og kjenne at det av og til er vanskelig å holde hodet over vannet. Noe helt annet er å oppleve det i virkeligheten.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar