mandag 30. august 2010

300810: Dame med sjøku

 .

 -Noe mindre ku-aktig kan jeg ikke tenke meg, egentlig, sier dagens dame, der hun står med armen godt rundt en sjøku. Hun trodde hun skulle møte et dyr med jur og horn, en som passet godt inn i reklame for melkeprodukter og sjokolade. I stedet står hun sammen med en merkelig skapning som ikke ser ut som om den kan reklamere for noe som helst. Når den ligger helt stille, ser den ut som en stor stein, og alle vet at det er sjelden man ser reklame for store steiner.

Sjøkua er stor og snill, akkurat som andre kuer. Men i motsetning til melkekyr, er den også utrydningstrua, kanskje nettopp fordi den er så stor og snill, og ikke er redd for mennesker, siden den ikke er vant til å ha naturlige fiender. -Og det er dårlig gjort at noen vil være fiende med denne skapningen, sier dagens dame, og klapper den store vennen sin enda en gang på skuldra.

Om sjøkyr på Wikipedia.

.

4 kommentarer:

  1. Du har omsorg for mye du vigdis - både apekatter og kuer - det likær jeg - Gunlaug

    SvarSlett
  2. Hva skal jeg komentere meg som - foreløbig er jeg anonym ?? men det liker jeg jo ikke å være - Gunlaug lurær

    SvarSlett
  3. Hvis du i stedet for å trykke på anonym, bruker navn/nettadresse-muligheten, kan du skrive navnet ditt i navnefeltet og hoppe over nettadresse - da kommer du fram som Gunlaug.

    SvarSlett
  4. Ja, det fungerer om man skriver navn og trykker på fortsett.

    SvarSlett