mandag 9. februar 2009

090209: Dame med fruktfat

.


Etter to dager med damer som bærer på hver sin fisk, tenkte jeg at det var lurt å gjøre noe annet. Siden variert kosthold er viktig, har jeg beveget meg over i fruktverdenen.

På TV, og kanskje i virkeligheten også, er druer noe man ofte har med seg på sykebesøk. Jeg innbiller meg at det henger igjen fra den tiden da druer var eksotiske frukter i Norge, og at man ville gi den syke noe sjeldent, noe den ikke fikk så ofte. For eksempel fortalte min morfar at han fikk appelsiner da han var veldig syk en gang han var liten. "Da trodde jeg at jeg skulle dø", sa han, "og det trodde nok de som gav meg appelsinene også".

I min verden skal dagens dame på sykebesøk. Hun skal på sykebesøk til en gammel dame, en som liker druer. En som ikke tror at hun kommer til å dø selv om noen kommer med et fruktfat.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar