lørdag 21. februar 2009

210209: Sundadamen

.


Fra før av har jeg lagt ut Nøttedamen og Banosdamen, og i dag kommer Sundadamen, et tydelig bevis på at alle gode ting ikke er tre. Dette pålegget er enda eldre enn Banos, det kom på markedet i 1930, og Stabburet påstår at Sunda har den gode friske smaken av honning.

Sist dagens dame smakte Sunda, var det ikke honning hun tenkte på, akkurat, men noe udefinerbart søtt og klissete. Sunda har vel heller ikke utseende med seg, det ser vel mer ut som en slags salve enn noe som er til innvortes bruk.

Hva damen skal med den store Sundaboksen, vet jeg ikke. Jeg håper ikke hun skal smøre noe med det, i alle fall, for bildene jeg får i hodet ved den tanken er ganske ekle.

Damer-som-bærer-pålegg-serien avsluttes for denne gang, så vidt jeg vet er Hapå-produksjonen nedlagt, jeg skulle gjerne hatt en Hapå-dame, men for å finne et Hapå-bilde skal jeg vel ha veldig flaks - alle bildene jeg bruker i collagene skal ha vært trykket på ordentlig, så jeg må i så fall finne en gammel reklame.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar