fredag 13. februar 2009

130209: På handletur med ape

.


Det er fredag den trettende, men det skremmer ikke dagens dame fra å ta seg en handletur i byen sammen med apen sin. Og, nei, det er ikke lett å ha med seg ape på bytur, men har man dyr, så har man dyr, og det er slettes ikke lett å ha med seg en litt mer enn middels aktiv fireåring heller. (og har man fireåring, så har man fireåring).

Jeg har ikke fireåring, men jeg har hatt fireåring, og jeg husker enda at jeg stod der, sliten og oppgitt etter å ha vært på en times bytur og sett utallige klesstativer snurre som karuseller, med en lyslugga unge i midten, som med en helt spesiell teknikk sparka fra så det gikk rundt. Det var etter at jeg hadde plukka opp noe som virka som tusen badekuler på hennes & mauritz, jeg sa til den blåøyde fireåringen: "Du kommer ikke til byen igjen før du skal ha ransel".

Den gangen tror jeg det hadde vært greiere å hatt med en ape. Nå, derimot, er den raske fireåringen blitt til en sakte tenåring, så ting skjer.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar