tirsdag 10. februar 2009

100209: Dame med liten grønn chili

.

Enda en dame som bærer en chili. Ikke så lett å se på dette bildet, kanskje, for chilien er klippet fra et matblad som er så glansa at man nesten kan speile seg i det.

Det var med chilidamene det starta, dette dametegningsprosjektet. Og fortsatt får jeg lyst til å klippe hver gang jeg ser et bilde av en chili. I grunnen får jeg lyst til å klippe når jeg ser mange bilder.

Flere av de jeg gikk sammen med på Det tverrfaglige kunstinstitutt synes det er ekstra morsomt at jeg kombinerer tegning med collage. "Jeg gjør ikke collage", sa jeg standhaftig, og gikk på kunstskole i tre å uten å klippe i papir en eneste gang.

Nå kaster jeg meg over reklamen som kommer i posten, jeg kikker sultent i magasinene til folk jeg er på besøk hos, jeg har kjøpt jaktmagasiner og blader med folk som pisker hverandre. Jo, jeg gjør nok collage.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar