torsdag 3. mars 2011

030311: Dame med middagsplaner

.


- Jeg lurer på hva jeg skal ha til middag, sier dagens dame. Det lurer hun ofte på, hun synes det er kjempevanskelig å finne på noe hver eneste dag.

- Kanskje jeg skal gå bort, sier dagens dame, og være overraskende middagsgjest hos noen. Så kommer hun på hvor slitsomt hun synes det kan være med overraskende middagsgjester, og lar det være.

- Jeg skulle ønske det var en automat i matbutikken, tenker damen, der jeg kunne logge meg inn, si noe om antall personer, og hvor mye tid jeg skulle bruke på kjøkkenet. Og så skulle jeg f.eks. velge kjøtt, fisk eller vegetar. Og sa, sier damen, skulle det kommet opp to valg, og et av de måtte jeg ta.

Hun fantaserer seg videre. Hun ser for seg at handleposen med ingrediensene står klar ved kassa når hun kommer dit, og på toppen ligger oppskriften. Selv har hun gått rolig og avslappet gjennom butikken, og plukket med seg småting. For middagen trengte hun ikke å tenke på, og det er den som skaper stress i matbutikken.

- Jeg har middagsplaner, sier damen, store middagsplaner. Så synker hun igjen inn i fantasien om et rolig besøk i matbutikken....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar