fredag 11. mars 2011

110311: Dame med øsekar

.


- Nei, sier  damen, med øsekar mener jeg ikke at jeg har med meg en mann som tømmer båten for vann, jeg mener øsekar, som i øsekar.

Dagens dame øser og øser, og vannet siver inn. Hun er litt redd for å drukne i oppgaver og forpliktelser, og bekymringer som gjør det vanskelig å holde hodet over vannet. Men hun har vært ute en stormnatt før, og da øste hun til armene holdt på å falle av, men båten ble i alle fall tom.

- Nei, sier damen, det er ikke sant at vi alle er i samme båt, heller. Min båt er liten og lekk, og har lyst til å synke. Men jeg er rimelig god til å øse, og satser på at jeg rekker land.

- Hvis ikke, sier damen, kan kanskje noen som ikke sitter i samme båt, være så snille å kaste ut ei livbøye?
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar