onsdag 16. mars 2011

160311: Dame med middagen i boks

.


- Jeg tenkte jeg skulle spise lettvint middag, sier dagens dame, og tenkte jeg skulle finne maten min i boks.

Da hun sto i butikken, tenkte hun at hun skulle prøve noe nytt. Hun ville verken ha joika-kaker, fiskeboller eller lapskaus, dagens dame.

- Hund, tenkte hun, jeg skal prøve hund. Ingen kan beskylde meg for å være matfeig, og det er ikke sikkert at en milliard kinesere tar feil....

- OK, sier damen, jeg tok feil.
- Men, hallo, jeg tenkte at siden det er bilde av tomater på tomatboksen, mais på maisboksen og tunfisk på tunfiskboksen, tenkte jeg at det var hund i denne.

- Misvisende, sier hun indignert. Hallo, når ble det vanlig at bildet på boksen viser det som står over maten i næringskjeden, liksom? Da burde det jo være bilde av folk på de fleste hermetikkboksene, ikke sant?

Nei, damen lager maten sin selv i dag, fra bunnen av. Et sted går grensen, om hun er aldri så modig, hun spiser ikke hundemat. Hva hun skal ha til middag? Ikke hund, i alle fall....
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar