mandag 2. januar 2012

020112: I dag legger dagens dame bort kjøttet

.



- Nei, sier dagens dame, jeg har ikke blitt vegetarianer, til det er jeg alt for blodtørstig, og har alt for lite viljestyrke.

På tross av egen kjøtthunger, og at hun er svak i (eller for) kjødet, synes hun ikke det er uproblematisk å spise kjøtt. Både dyrehold og alle ressursene det krever å skaffe kjøtt til damer i den rike verden, bekymrer henne, og plager henne.

- Jeg er ikke vegetarianer, sier hun, men på mandager spiser jeg ikke kjøtt. Sånn er det bare. Og om det er sånn at mitt lille bidrag bare er en dråpe i havet, minner jeg om at det er nettopp det havet består av: dråper.

Og hun er ikke alene. Det er mange som etter hvert har en Meat Free Monday. Og det er plass til mange, mange flere.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar