tirsdag 3. januar 2012

030112: Dame uten nyttårsforsetter

.



- Nyttårsforsetter?, sier dagens dame.
- Nei, det har jeg ikke.

Hun tenker at hun har mer enn nok, om hun ikke skal skaffe seg nyttårsforsetter også. Som om ikke det er nok hun skal prøve å endre, uten at det har noe med det nye året å gjøre, og som om hun ikke har nok å ha dårlig samvittighet for, helt av seg selv.

- Nei, fortsetter hun, at jeg skal prøve å bli litt snillere, for eksempel, har ingen ting med det nye året å gjøre, og at jeg ikke skal skaffe meg ting jeg ikke trenger, handler bare om sunn fornuft.

Hun har hus, hund og hage. Det får holde i massevis.
Nyttårsforsetter, tenker hun, det er noe som går inn det ene året, og ut det andre.
Og det kan hun klare seg uten.
.

1 kommentar:

  1. Har i vaffal (som ungommen uttrykker d ) forsetter om å lese bloggen din hver dag !

    SvarSlett