lørdag 28. januar 2012

280112: Dame som ber

.



- Nei, sier dagens dame, jeg er ikke av den religiøse typen, ikke i det hele tatt, jeg tror jeg mangler et gen for sånt.

Damen er ikke på noen måte religiøs, men i dag ber hun en liten bønn. Hun ber ikke om fred på jord eller at alle skal ha det godt, det er store ting som de som er sterke i troen må ta seg av. Nei, en ganske liten bønn ber hun. Hun ber om at mannen i huset skal slutte å hoste, nå har det gått så lang tid, at damen er både slem og søvnløs, og i tillegg vil hun ha sofaen sin tilbake.

- Det er bare en ganske liten bønn, sier hun, jeg krever ikke mye. Så skal jeg heller komme tilbake til de store og viktige tingene, som fred på jorden og rent vann til andre en annen dag, når jeg er snillere og mer våken...
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar