onsdag 18. januar 2012

180112: Dame med plastpose

.




- Hvor kommer de fra, sier dagens dame, alle disse plastposene?

Siden hun ikke er dum, vet hun jo svaret. Hun vet at hun bærer dem hjem fra butikken, hun kan bare ikke skjønner hvordan det kan bli så mange av dem.

- Hallo, sier hun, jeg er en ganske flink dame når det kommer til det å bruke handlenett. Det hender riktignok at jeg glemmer det, men stort sett er det med i butikken. Og så pleier jeg å ha sekk på ryggen.

Likevel er skuffen full av tomme plastposer. Selv om damen prøver å unngå det, hun vil ikke at det skal være hennes skyld at albatrossunger sulter i hjel fordi de blir matet med plast i stedet for fisk.Hun vil ikke at det skal være hennes skyld at det flyter en plastøy i havet. Likevel er skuffen full av tomme poser.

- Jeg tror det må være sokkene, sier dagens dame, sokkene som jeg putter inn i vaskemaskinen i par, og tar ut igjen som enslige. Til nå har jeg trodd at vaskemaskinen spiser sokker, men det er nok ikke sant. De kryper ut av vaskemaskinen og inn på kjøkkenet og blir til plastposer, alle sammen....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar